Algemene voorwaarden

 Dit zijn de algemene voowaarden van YOU ENJOY (Joyce Wolters). Mocht u vragen hebben over deze voorwaarden neem dan contact op via onderstaande contactgegevens. Ik heb het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen. U stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op de opdracht van toepassing zal zijn. Afspraken die afwijken van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn vastgelegd. Deze algemene voorwaarden zijn beschikbaar op www.youenjoy.nl.


Bedrijfsgegevens

Naam: Joyce Wolters
Adres: De Witte Rieteweg 22, 7263 SK Mariënvelde
Mailadres: info@youenjoy.nl
Website: www.youenjoy.nl
Telefoonnummer: 06-30621420
KVK nummer: 90160436
BTW-identificatienummer: NL004793241B05


Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • opdrachtnemer: youenjoy.nl (zie bedrijfsgegevens).
  • opdrachtgever: de persoon, onderneming of instantie die de opdracht voor de werkzaamheden verstrekt.
  • diensten: alle door opdrachtnemer aan de opdrachtgever geleverde producten en diensten waaronder coaching, training en andere vormen van begeleiding, alles in de ruimste zin des woord, alsmede alle andere ten behoeve van de opdrachtgever verrichte werkzaamheden van welke aard dan ook, uitgevoerd in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van opdrachtgever zijn verricht.
  • opdracht c.q. overeenkomst: iedere afspraak tussen opdrachtgever en opdrachtnemer tot het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van opdrachtgever, conform het bepaalde in de opdrachtbevestiging.
  • coachee: degene die deelneemt aan het coachtraject.


Artikel 2 – Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en (mondelinge) overeenkomsten waarbij opdrachtnemer diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
  • Door het verlenen van een opdracht aan en/of het laten verrichten van werkzaamheden door opdrachtnemer gaat u (de “opdrachtgever”) akkoord met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden.
  • Niet alleen opdrachtnemer maar ook alle personen of ondernemingen die bij de uitvoering van enige opdracht voor de opdrachtgever zijn betrokken, kunnen op deze algemene voorwaarden een beroep doen.
  • Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de opdrachtgever.
  • Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.


Artikel 3 – Offertes en aanbiedingen

  • Offertes en aanbiedingen zijn gebaseerd op de informatie die door of namens u als opdrachtgever zijn verstrekt.
  • Alle door opdrachtnemer gemaakte aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders afgesproken. Zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de opdrachtgever binnen 30 dagen schriftelijk of mondeling is bevestigd. Offertes en tarieven gelden niet automatisch voor nieuwe opdrachten.
  • Een aanbod in een offerte geldt enkel voor de specifieke onderliggende opdracht (en niet voor eventuele toekomstige opdrachten).
  • Opdrachtnemer kan niet aan zijn offertes en aanbiedingen worden gehouden indien de opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  • De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen en/of tarieven zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
  • Opdrachtnemer mag de opdracht in verschillende fasen uitvoeren en de uitgevoerde delen afzonderlijk factureren.


Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst

  • Met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten leiden voor opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, niet tot een resultaatsverplichting, waarbij opdrachtnemer gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen, als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap naar de maatstaven van het moment van nakomen van opdrachtnemer verlangd kan worden. Opdrachtnemer zal de richtlijnen en gedragscode van StiR naar beste inzicht en vermogen naleven.
  • Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit zal altijd in overleg met de opdrachtgever geschieden.
  • De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
  • Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.


Artikel 5 – Aansprakelijkheid en vrijwaring

  • Deelname aan opdrachten geschiedt voor eigen risico.
  • De opdrachtnemer verschaft in geen enkel geval advies aan de coachee en is aldus niet aansprakelijk voor nadelige gevolgen van verkregen inzichten en opgedane bewustwording tijdens het coachtraject en het opvolgen van actiepunten die door coachee zelf bepaald zijn tijdens het coachtraject.
  • Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van opdrachtnemer.
  • De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  • In afwijking van hetgeen in lid 4 van dit artikel is bepaald wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan drie maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste drie maanden verschuldigde factuurbedrag.
  • Indien door of in verband met het verrichten van diensten door opdrachtnemer of anderszins schade aan personen of zaken wordt toegebracht, waarvoor opdrachtnemer aansprakelijk is, zal die aansprakelijkheid zijn beperkt tot het bedrag van de uitkering uit hoofde van de door opdrachtnemer afgesloten algemene aansprakelijkheidsverzekering, met in begrip van het eigen risico dat opdrachtnemer in verband met die verzekering draagt.
  • Een vordering tot vergoeding van schade dient uiterlijk binnen twaalf maanden nadat opdrachtgever de schade heeft ontdekt of redelijkerwijze had kunnen ontdekken bij opdrachtnemer te zijn ingediend, bij gebreke waarvan het recht op schadevergoeding vervalt.
  • Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.
  • Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
  • Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden welke direct of indirect met de uitvoering van de overeenkomst samenhangen.
  • Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen alle mogelijke aanspraken van derden voor het geval opdrachtgever op grond van de wet en/of zijn beroepsregels gedwongen is de opdracht terug te geven.


Artikel 6 – Contractsduur en opzegging

  • Als de tussen partijen gesloten overeenkomst betrekking heeft op het meer dan eenmaal leveren van dezelfde prestatie, wordt deze geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
  • Beide partijen kunnen te allen tijde de overeenkomst schriftelijk opzeggen. Indien de duur van de opdracht een jaar of langer is, dienen partijen een opzegtermijn van tenminste 1 maand in acht te nemen.
  • Partijen kunnen in gezamenlijk overleg de overeenkomst op elk moment beëindigen.


Artikel 7 – Wijziging van de overeenkomst

  • Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen de overeenkomst tijdig en in overleg dienovereenkomstig aanpassen.
  • Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen;
  • Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover inlichten.
  • Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.


Artikel 8 – Betaling

  • Betaling dient tenzij schriftelijk anders overeengekomen te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door opdrachtnemer aangewezen rekeningnummer in de valuta waarin is gefactureerd. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, compensatie of opschorting uit welke hoofde dan ook.
  • Indien de opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet uiterlijk op de vervaldag heeft betaald, zal hij automatisch in gebreke zijn, zonder dat verdere ingebrekestelling vereist is. In geval van betalingsverzuim door de opdrachtgever is opdrachtnemer gerechtigd alle ten behoeve van de opdrachtgever te verrichten werkzaamheden met onmiddellijke ingang te staken of op te schorten, zonder dat zij daarvoor op enige wijze jegens de opdrachtgever schadeplichtig kan worden.
  • Ingeval van betalingsverzuim is de opdrachtgever voorts een vertragingsrente verschuldigd over de openstaande vorderingen gelijk aan de wettelijke rente.
  • In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van opdrachtnemer en de verplichtingen van de opdrachtgever jegens opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar zijn.
  • Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
  • Als van opdrachtnemer meer dan de gebruikelijke inspanning wordt verlangd ter uitvoering van de overeenkomst, kan opdrachtnemer voor aanvang van haar werkzaamheden betaling (of daarmee gelijk te stellen zekerheid) eisen.
  • Indien opdrachtgever tekortschiet in de nakoming van zijn betalingsverplichting kan opdrachtnemer weigeren de werkzaamheden aan te vangen dan wel deze opschorten of staken.
  • Opdrachtnemer heeft het retentierecht op alle onder zich bevindende gegevens, papieren en andere goederen, tot aan het moment waarop opdrachtgever al hetgeen hij aan opdrachtnemer verschuldigd is heeft voldaan.


Artikel 9 – Incassokosten

  • In geval opdrachtgever in verzuim is met de volledige betaling van de door opdrachtnemer aan opdrachtgever in rekening gebrachte bedragen dan is opdrachtgever aan opdrachtnemer buitengerechtelijke kosten verschuldigd, waarbij het navolgende geldt:
  • Voor zover opdrachtgever niet handelde in de uitoefening van een beroep of bedrijf maakt opdrachtnemer aanspraak op een bedrag gelijk aan de wettelijk maximaal toegestane vergoeding ter zake buitengerechtelijk incassokosten, zoals is bepaald in en wordt berekend conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke Incassokosten, voor zover het openstaande bedrag – na het intreden van het verzuim – niet alsnog na aanmaning binnen 14 dagen gerekend vanaf de dag liggende na de dag van aanmaning door opdrachtnemer wordt voldaan.
  • Voor zover opdrachtgever handelde in de uitoefening van een beroep of bedrijf maakt opdrachtnemer aanspraak op vergoeding van de buitengerechtelijke (incasso)kosten, welke kosten in dat geval, in afwijking van artikel 6:96 lid 4 BW en in afwijking van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten, reeds nu voor alsdan worden vastgesteld op een bedrag gelijk aan 15% van de totaal openstaande hoofdsom met een minimum van € 120,- voor iedere gedeeltelijk of volledig onbetaald gelaten factuur.


Artikel 10 – Annulering/ beëindiging van de overeenkomst

  • Opdrachtnemer heeft het recht om zonder opgave van reden een cursus, training, begeleidings-of coachtraject te annuleren of deelname van een opdrachtgever te weigeren dan wel de door de opdrachtgever aangewezen coachee te weigeren. Het resterende traject wordt niet meer in rekening gebracht door de opdrachtnemer.
  • De opdrachtgever voor een cursus, training, begeleidings-of coachtraject heeft het recht deelname aan of de opdracht voor een cursus, training, begeleidings-of coachtraject te annuleren.
  • Ingeval de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen coachee na aanvang van de cursus, training, begeleidings-of coachtraject de deelname tussentijds beëindigt of daaraan anderszins niet deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op enige terugbetaling, tenzij de bijzondere omstandigheden van het geval, naar het oordeel van opdrachtnemer, anders rechtvaardigen.
  • In geval annulering door (cliënt van) opdrachtgever plaatsvindt binnen 24 uur voor een geplande afspraak, wordt 70% doorberekend aan opdrachtgever. Indien er sprake is van een 1 op 1 coach sessie kan deze sessie niet worden ingehaald.
  • In geval (cliënt van) opdrachtgever zich niet meldt voor de afspraak, wordt 100% van een regulier consult doorberekend aan opdrachtgever. Indien er sprake is van een 1 op 1 coach sessie kan deze sessie niet worden ingehaald.
  • Indien sprake is van het annuleren van trainingen geldt dat opdrachtgever het volgende moet vergoeden bij annulering:
  1. 25% van het totaalbedrag bij annulering tot vier weken voor de aanvang van de training.
  2. 50% van het totaalbedrag bij annulering tot twee weken voor aanvang van de training.
  3. 100% van het totaalbedrag bij annulering binnen twee weken voor aanvang van de training.


Artikel 11 – Opschorting, ontbinding, overmacht

  • Opdrachtnemer mag de opdracht opschorten als zij door omstandigheden (die buiten haar invloedsfeer liggen of waarvan zij niet op de hoogte was) tijdelijk haar verplichtingen niet kan nakomen.
  • Als nakoming blijvend onmogelijk is, kunnen partijen de opdracht ontbinden voor het deel dat nog niet is nagekomen. Het deel dat is nagekomen mag opdrachtnemer factureren.
  • Opdrachtnemer mag nakoming van de opdracht opschorten of ontbinden als opdrachtgever zijn verplichtingen niet, niet volledig of niet op tijd nakomt. Opdrachtgever moet opdrachtnemer dan schadevergoeding betalen of schadeloosstellen.


Artikel 12 – Klachten

  • Eventuele klachten met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dient opdrachtgever binnen veertien dagen na het verrichten van de werkzaamheden of na ontvangst van de factuur schriftelijk in te dienen bij opdrachtnemer.
  • Na het verstrijken van de in lid 1 bedoelde termijn wordt opdrachtgever geacht de verrichtte werkzaamheden te hebben goedgekeurd en komt elk verweer en elke vordering van opdrachtgever dienaangaande te vervallen.
  • De indiening van een klacht geeft de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, opschorting van betaling of ontbinding.
  • Als vaststaat dat een zaak gebrekkig is en dit op tijd is gemeld, dan zal opdrachtnemer de gebrekkige zaak binnen een redelijke termijn na schriftelijke kennisgeving van het gebrek door opdrachtgever vervangen, herstellen of vergoeden.
  • Als komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de kosten van opdrachtnemer die daardoor zijn ontstaan (zoals onderzoekskosten) geheel voor rekening van opdrachtgever.


Artikel 13 – Privacy
Opdrachtnemer zal persoonsgegevens alleen verwerken die benodigd zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst. De privacyverklaring is eveneens inzichtelijk via www.youenjoy.nl.

Artikel 14 – Geheimhouding

  • Opdrachtnemer en opdrachtgever staan ervoor in dat alle voor en na het aangaan van de overeenkomst de van de andere partij uit hoofde van de overeenkomst ontvangen informatie van vertrouwelijke aard geheim zal blijven.
  • Als opdrachtnemer uit hoofde van zijn beroepsaansprakelijkheid wordt aangesproken, vervalt haar geheimhoudingsplicht indien en voor zover dit noodzakelijk is om zich tegen die aanspraken te verweren.


Artikel 15 – Intellectuele eigendom

  • Voor zover auteurs-, merk-,modellen,- handelsnaam-, of andere rechten van intellectuele eigendom berusten op de door opdrachtnemer ter uitvoering van de overeenkomst geleverde diensten, is en blijft opdrachtnemer houder respectievelijk eigenaresse van deze rechten. De opdrachtgever mag de stoffelijke dragers van deze rechten uitsluitend gebruiken voor het doel waartoe deze aan de opdrachtgever verstrekt zijn, deze niet vermenigvuldigen en auteurs-,merk-, model-,handelsnaam-, en andere aanduidingen niet wijzigen of verwijderen;
  • Opdrachtnemer behoudt het recht om de bij de uitvoering van de werkzaamheden opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.


Artikel 16 – Geschillenbeslechting

  • Op alle overeenkomsten en/of rechtsbetrekkingen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  • Alle geschillen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de rechter in de vestigingsplaats van opdrachtnemer, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
  • Partijen zullen eerst een beroep doen op de rechter nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.


Deze algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website www.youenjoy.nl.
Joyce Wolters is te allen tijde bevoegd deze algemene voorwaarden te wijzigen.